Sök:

Sökresultat:

7828 Uppsatser om Företagsidentitet; visuell identitet; grafisk profil; grafisk manual; varumärke; hemsida; webbdesign; e-handel; online branding - Sida 1 av 522

Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)

Detta examensarbete innefattar bÄde en fördjupning och en praktisk del inom Àmnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrÄn Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. Fördjupningsdelen behandlar omrÄden som branding, företagsidentitet och grafisk profil. För att skapa ett starkt varumÀrke pÄ en marknad krÀvs vÀlplanerade, strategiska och originella reklamkampanjer samt en stark och enhetlig visuell identitet. Med hjÀlp av fördjupningen sÄ har en kunskapsgrund lagts inom Àmnet grafisk profilering och det praktiska arbetet har förenklats mycket.Den praktiska delen innehÄller framtagning av en grafisk profil med tillhörande manual till House of Sweden, Sveriges nya ambassad, Event Center och lÀgenhetsbyggnad i Washington D.C., USA.

Deco Retro : Designprocessen för att skapa ett varumÀrke

Denna rapport redogör för skapandet av varumÀrket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumÀrket. VarumÀrketDeco Retro togs fram som ett undervarumÀrke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumÀrke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stÀrkt identitet och vÀrde för de produkter som ska sÀljas under varumÀrket. Designarbetetkring varumÀrket strÀvade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de vÀrdensom under projektet tagits fram för varumÀrket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.

Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumÀrke?

MÄlet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affÀrsverksamhet via en hemsida. Företaget sÀljer handgjorda klÀder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumÀrket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrÄn företagets identitet. Det Àr viktigt att företaget speglas pÄ ett korrekt sÀtt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens sjÀl och den visas utÄt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses dÀrför som en viktig identitetsbÀrare och den kan kallas för den visuella identiteten.

Webbplats och grafisk profil för Falu Tank AB : samt teoretisk fördjupning inom webbdesign

I detta examensarbete har en webbplats skapats för Falu Tank AB med hjÀlp av Jennifer Flemings utvecklingsmodell, Àven framtagning av en logotyp och grafisk profil med tillhörande manual har ingÄtt i examensarbetet. Falu Tank AB utför nytillverkning, rekonditionering samt kontroll av petroleumtankar. De erbjuder ocksÄ oljeavskiljare, pumpöar och dubbelmantlade tankar. Arbetet har bestÄtt av en bakgrundsundersökning pÄ Falu Tank AB, samt litteraturstudier i webbdesign och grafisk profilering, med en teoretisk fördjupning inom webbdesign. Bra webbdesign innebÀr i första hand att sidan Àr vÀlstrukturerad, enhetlig, lÀttnavigerad, anvÀndarvÀnlig och att den har en bra harmoni.


Visuell kommunikation: en studie kring hur ett företag kan förmedla sin identitet visuellt och hur en sÄdan arbetsprocess kan se ut

Vi undrade hur arbetsprocessen för att översÀtta ett företags identitet till en grafisk identitet sÄg ut och vad som krÀvdes för att den skulle kommunicera det företaget ville. För att kunna göra detta gjorde vi en teoretisk del och en praktisk del. Den teoretiska delen baserades pÄ litteraturstudier samt intervjuer. Denna information blev grunden till den praktiska del som bestod av en kommunikativ plattform och en grafisk manual till företaget. Genom att arbeta oss genom hela processen kom vi fram till att det viktigaste för att skapa en bra visuell identitet var att skaffa sig kunskap om företaget, vad dom ville förmedla och hur konkurrenssituationen sÄg ut.

Grafisk identitet: skapandet av en identitet till produkten
Sockmate

För att pÄ ett bra sÀtt kunna marknadsföra och sÀlja en produkt Àr det viktigt att ha ett attraktivt ansikte utÄt. En stor del av en produkts identitet finns i dess logotyp och grafiska profil. För att skapa en effektiv identitet gÀller det att anvÀnda fÀrger och former pÄ ett sÄdant sÀtt att rÀtt sorts kÀnslomÀssiga budskap förmedlas. Syftet med examensarbetet Àr att fÄ grundlÀggande kunskap inom grafisk design för att kunna undersöka och ta fram en visuell identitet. Uppdragsgivaren Àr ett företag under uppstart som betÄr av fyra studenter som har tagit fram produkten Sockmate.

Grafisk profilering av Vextech AB

Design, Grafiskt program, Symbol, Hair.

Komet

Jag har i mitt examensarbete skapat ett cykelmÀrke. Syftet har varit att fördjupa mig i grafisk design och skapa en komplett grafisk profil till ett företag och samtidigt att lÀra mig mer om hur man skapar en varumÀrkesidentitet. Det konkreta mÄlet var att ta fram tillrÀckligt mycket material för att cykelmÀrket, komet, ska kunna lanseras pÄ riktigt. AlltsÄ ett identitetsprogram med grafisk profil, en provcykel, kommunikationsmaterial, en hemsida, en katalog, ett event etc..

Att fÀrga en grafisk profil : ett ramverk för framtagning av grafisk profiler

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

Grafisk Design Identitet : Grafisk identitet + min identitet som grafisk designer.

Ett undersökande av min identitet som grafisk designer, genom det praktiska arbetet med att ta fram en grafisk identitet..

Grafisk profilering som en del avvarumÀrkesarbetet

A strong brand can help a company to be easier to recognize and be remembered by their customers. Part of branding is to create a visual appearance which is called a graphic profile and contains information on for instance a logo, colours or typography.The objective of this thesis was to create a graphic profile for StjĂžrdal Tannhelsesenter that could serve as a base for a brand work in the future. It was important to analyze how the clinic wants to be perceived and how it is perceived today. The methods used to carry out this study were questionnaires, researches and a focus group.The work resulted in the generation of a graphic profile that included a new logo, colours, decorative elements, fonts, templates for stationery, business card / badge, imagery, and examples of some publications.According to the test which was made to examine the results of the project showed that I was successful and that the new design meets all the requests from the previous questionnaires..

Grafisk profilering med praktisk tillÀmpning pÄ IUC Dalarna

This degree project is a study of graphics profiling with a practical application on IUC Dalarna.The competition between companies is getting harder and harder. Competing goods and services hasa tendency to be more and more equal to each other in respect of quality and value. The customer choosesthe Company with a high reputation and confidence. This is one of the reasons why a companyshould strengthen their company profile. The graphic profile is an important part of the company profileand it gives positive signals to the company spirit and customers.The degree project contains a guide to graphics profiling.

Kundmanualen : En rapport om design och utveckling av en manual riktad till kunder inom digitaltryck

Denna rapport redogör för skapandet av varumÀrket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumÀrket. VarumÀrketDeco Retro togs fram som ett undervarumÀrke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumÀrke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stÀrkt identitet och vÀrde för de produkter som ska sÀljas under varumÀrket. Designarbetetkring varumÀrket strÀvade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de vÀrdensom under projektet tagits fram för varumÀrket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.

Studie av impregnerbarhet hos trÀ

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

1 NĂ€sta sida ->